مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 13:002023-12-13بين الملل

گروکشی آمریکا از مصر؛ همکاری با اسراییل در ازای حفظ اقتصاد


مصر یکی از کشورهای مهم عربی است که تحولات در سیاست داخلی و خارجی آن می تواند تبعات عمده ای برای منطقه خاورمیانه داشته باشد.

- ایسنا/خراسان رضوی مصر یکی از کشورهای مهم عربی است که تحولات در سیاست داخلی و خارجی آن می تواند تبعات عمده ای برای منطقه خاورمیانه داشته باشد.

تحولات داخلی مصر و شکل گیری جنبش مخالف فراگیر در بدو مبارزات سال 2011 که موجب استعفای حسنی مبارک و به قدرت رسیدن محمد مرسی از اخوان المسلمین با هویت مبارزه با دگر صهیونیستی شد، نشانگر آغاز مرحله جدیدی در حیات سیاسی این کشور بود که می توانست ساختار و فضای سیاسی داخلی و جهت گیری های سیاست خارجی آن را با دگرگونی هایی روبه رو کند.

انتظار می رفت مصر در روابط خود با اسراییل تجدید نظر کند، اما دولت اخوانی مصر در قبال اسراییل همان سیاست های دولت پیشین را اتخاذ کرد.

اما چرا به رغم تحولات داخلی مصر در چارچوب بهار عربی و قدرت گیری اخوان المسلمین، تغییری در مناسبات این کشور با اسراییل ایجاد نشد؟ منازعه اعراب و اسراییل به طور عام و منازعه فلسطین و اسراییل به طور خاص بدون شک پایدارترین یا شاید بتوان گفت که پیچیده ترین منازعه خاورمیانه و جهان اسلام بعد از جنگ جهانی دوم بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گروکشی آمریکا از مصر؛ همکاری با اسراییل در ازای حفظ اقتصاد

گروکشی آمریکا از مصر؛ همکاری با اسراییل در ازای حفظ اقتصاد